آفات خانگی

اینگونه سوسک ها نابود می شوند – از بین بردن سوسک ریز و درشت

از بین بردن سوسک

سوسک ها یکی از مقاوم ترین نوع موجودات روی زمین بوده و در برابر بسیاری از بلایای طبیعی و سموم شیمیایی از خود مقاومت نشان داده اند. از بین بردن سوسک در محیط زندگی انسان به خاطر چندش آور بودن این موجود و توانایی در انتقال بیماری گاهی به یک چالش مهم تبدیل می شود. احتمال انقراض این موجودات پایین تر از احتمال انقراض انسان ها است. مقاومت بالا و قدرت زاد آوری بسیار زیاد این موجودات را به یکی از مقاوم ترین گونه ها تبدیل کرده است. ما فقط می توانیم با یکسری راهکارهای موثر و مفید محیط زندگی خودمان را از انواع سوسک ها پاکیزه نگه داریم و در خانه و محیط کار شرایطی را فراهم کنیم تا سوسک هاس مختلف نتوانند در آن زندگی کنند.

قبل از اینکه بخواهیم به این موضوع بپردازیم که چگونه سوسک ها کاملا نابود می شوند، باید بدانیم آنها از کجا و چرا به محیط زندگی ما آمده اند؟

سوسک از چی بوجود میاد؟

سوسک ها هم مثل تمام جانداران دیگر به بقا و تولید مثل خود فکر می کنند. آنها همیشه به دنبال مکانی هستند که دمای مناسب، رطوبت و غذای کافی برای آنها مهیا باشد. سوسک ها در محیط گرم و مرطوب بیشترین زاد آوری را دارند. با توجه به این شرایط زیر سینک ظرفشویی، سرویس بهداشتی، چاه فاضلاب و پشت گاز و یخچال محیط مناسبی برای مخفی شدن و تخم ریزی سوسک هاست.

سوسک از چی بدش میاد؟

سوسک ها ترجیح می دهند محیطی را برای زندگی انتخاب کنند که غذا و رطوبت کافی در آنجا وجود داشته باشد. اگر محیط زندگی ما کاملا خشک و عاری از رطوبت باشد، باقی مانده غذایی نبوده و همه چیز کاملا پاکیزه و تمیز باشد آنها دلیلی برای زندگی در آنجا نمی بینند و آنجا را ترک می کنند.

سوسک ها از برخی ترکیبات طبیعی مانند سرکه، پودر قهوه، اسانس نعنا، پیاز، جوش شیرین، فلفل و سیر و.. خوششان نمی آید اما ممکن هست با وجود این ترکیبات در خانه باز هم شاهد این موجودات باشیم که در این صورت راهکاری جز استفاده از یک سم سوسک کش قوی باقی نمی ماند.

از بین بردن سوسک ریزچگونه سوسک را از بین ببریم؟

اگر جست و جویی در اینترنت کرده باشید حتما با روش های طبیعی و شیمیایی از بین بردن سوسک ها آشنا شده اید. واقعیت این است که نه تنها روش های طبیعی نمی تواند سوسک را از بین ببرد بلکه بسیاری از روش های شیمیایی نیز برای از بین بردن این حشره موزی کارایی لازم را ندارند. برای از بین بردن سوسک ها حتما باید از یک سم سوسک کش قوی استفاده کرد. البته دیگر نیازی نیست مثل گذشته سم پاش به دست بگیریم و از سموم شیمیایی پر خطر استفاده کنیم. در گذشته از سموم پر خطر کشاورزی برای از بین بردن سوسک ها استفاده می شد. اما امروزه تنوع انواع پودر و پماد سوسک کش آنقدر زیاد شده که در این بین می توان ترکیباتی را پیدا کرد که از هر نوع سم شیمیایی پر خطری قوی تر عمل می کنند. در عین حال استفاده از این محصولات بسیار راحت و ساده است. البته پماد و پودرهای بی کیفیت و اقلبی زیادی در بازار وجود دارد که تجربه مشتریان از مصرف این محصولات را خراب می کنند. در ادامه به بهترین سم سوسک کش خمیری و پودری موجود در بازار بنا به تجربه مشتریان اشاره خواهیم کرد.

 

از بین بردن سوسک ریز

از بین بردن سوسک ریز نسبت به انواع درشت آن کار مشکل تری است. سوسک ریز کابینتی یا سوسک آلمانی (Blattella germanica) مقاومت بیشتری نسبت به انواع سموم شیمیایی از خود نشان داده و سریعتر می تواند نسبت به یک سم مقاوم شود. برای از بین بردن این سوسک ها بهتر است از سموم ترکیبی استفاده کنید. یعنی از دو رقم سم به صورت هم زمان برای از بین بردن سوسک ریز ایتفاده کنید. در این صورت اگر به عنوان مثال 30% سوسک ها به یک نوع سم مقاوم شده باشند سم دوم آن 30% را از بین خواهد برد. ترکیب سم سوسک کش آلمانی واریور و گرین لیف بارها این تجربه را ثابت کرده که اگر این دو در کنار هم مصرف شوند دیگر نشانی از مقاومت هیچ نوع سوسکی نخواهیم دید.

روش های ساده برای از بین بردن سوسک

  1.  بهداشت و پاکیزگی: بهداشت و پاکیزگی خانه از جمله راه‌های مهم جلوگیری از حضور سوسک‌ در خانه است. باید محل‌هایی که غذا تهیه می‌شود، از جمله آشپزخانه و ناحیه غذاخوری، را پاکیزه نگه دارید. همچنین، باید از داخل کابینت‌ها، یخچال و سایر محل‌هایی که ممکن است غذا باقی بماند، تمیز کنید. سعید کنید کف آشپزخانه را همیشه از باقی مانده های غذا پاکیزه نگه دارید و زباله ها را زود به زود از خانه بیرون ببرید.
  2. جلوگیری از ورود سوسک‌ها: برای جلوگیری از ورود سوسک‌ها به خانه، باید نقاط ورودی، مانند در و پنجره‌ها با توری حشرات پوشیده شوند و برای لوله های فاضلاب درپوش محافظ بگذارید.
  3. استفاده از انواع سم سوسک کش قوی: برای جلوگیری از حضور سوسک‌ها در خانه، می‌توانید از سوسک کش های خانگی استفاده کنید. این محصولات معمولاً در نقاطی که سوسک‌ها دیده می‌شوند، پاشیده می‌شوند و باعث مرگ آن‌ها می‌شوند. برای مشاهده بهترین این سموم روی کلمه قرمز رنگ سوسک کش قوی کلیک کنید.

با توجه به مقاومت بالای سوسک ها نسبت به انواع سم سوسک توصیه می شود از دو نوع ترکیب به صورت همزمان برای از بین بردن این حشرات موزی استفاده کنید. بهترین سوسک کش هایی که رضایت کامل کاربران را در بر داشته است ترکیب همزمان پماد سوسک کش واریور و پودر سوسک کش گرین لیف بوده که تا مدت های طولانی توانسته خیال مصرف کنندگان را از وجود این حشرات چندش آور راحت کند.

در کل، جلوگیری از حضور سوسک‌ها در خانه ممکن است با ترکیبی از روش‌های فوق  انجام شود و یک راه به تنهایی موثر نباشد.

قوی ترین سم سوسک کش موجود در بازار کدام است؟

قوی ترین سم سوسک کش باید بتواند انواع مختلف سوسک آمریکایی، سوسک آلمانی، سوسک آسیایی و.. را از بین ببرد و استفاده از آن ترکیب ساده و راحت باشد. در بخش زیر یک راهنمای کامل خرید سوسک کش قابل مشاهده است که در مورد بهترین برند های سوسک کش موجود در بازار با مشخصات و ویژگی های هریک در فروشگاه اینترنتی کشاورزباشی توضیح داده شده است. با کلیک روی بخش زیر می توانید توضیحات کامل را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید:
بهترین سوسک کش خانگی | راهنمای خرید سوسک کش قوی خانگی

بهترین سم برای از بین بردن سوسک فاضلاب

برای از بین بردن سوسک فاضلاب می توانید از سموم مایع مخصوص چاه استفاده کنید. این سموم را باید زمانی در چاه بریزید که تا حداقل 6 ساعت بعد از آن در چاه آب ریزی نداشته باشید. این سموم یک ضعف کلی دارند که ما هیچ گاه این روش را برای از بین بردن سوسک توصیه نمی کنیم. سموم مایع عموما تاثیر بلند مدت نداشته و بصورت ضربه ای و مقطعی حشرات را می توانند از ببین ببرند. اما اگر بعد از دو هفته تخم سوسک جدیدی باز شده و یا حشره جدیدی از طرح اگو وارد خانه ما شود دیگر اثر این سموم از بین رفته و دوباره باید دنبال سم سوسک جدید و قوی تری بگردیم. روش بهتر این است که در کنار چاه فاضلاب از خمیر سوسک کش واریور بعلاوه پودر گرین بیف استفاده کنید و آنها را در جایی قرار دهید که شسته نشوند و تا مدتها ماندگاری داشته باشند.

با رعایت پاکیزگی محیط و استفاده از انواع سوسک کش قوی می توانید از شر این موجودات خلاص شوید.

امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *